FAQ


Waarom deden we dit ook alweer?

  • Door middel van het platform van DeLokaleBoer.nl willen wij ervoor zorgen dat de authentieke boer in Nederland weer zijn eigen baas kan zijn over wat er gedaan wordt met zijn producten. De boer staat de laatste paar jaren ook flink onder druk door inmenging van derde partijen. Daarnaast zitten de burgers momenteel vaak thuis tijdens de coronacrisis en gaan zij alleen bij noodzakelijke zaken de deur uit. Als oplossing voor de consument bieden wij een platform aan waarbij de consument op handbereik zijn/haar favoriete verse producten kan bestellen op basis van locatie en categorisering.

Wat is het concept van De Lokale Boer?

  • Het concept van De Lokale Boer is transparant. Wij streven ernaar om burgers van verse producten te voorzien van onze eigen prachtige Nederlandse bodem. Dit houdt in dat de producten vers van het land bij de consument terechtkomen.
    1. Verse producten uit jouw eigen regio.
      Weet u waar uw eten vandaan komt? Dit is altijd duidelijk bij lokale producten rechtstreeks afkomstig van de boer. Altijd vers en tevens een verantwoorde, duurzame keuze.
    2. Een zeer acceptabele en eerlijke prijs
      U koopt verse, onbewerkte producten en u weet tegelijkertijd waar het vandaan komt. De boer krijgt een veel eerlijkere prijs, omdat er geen sprake tussenhandel is. Tevens is de prijs voor de consument zeer aantrekkelijk.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

  • U kunt de bestelling direct online betalen. Wij hebben een iDeal mogelijkheid op de website.

Is het mogelijk contant af te rekenen?

  • Bestellingen dienen direct via de website afgerekend te worden. Contact afrekenen is helaas niet mogelijk.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

  • Jazeker. Bij het afrekenen van een bestelling bieden wij de mogelijkheid om de order te komen afhalen bij de boer/lokale handelaar of deze thuis te laten bezorgen. Dit is geheel uw eigen voorkeur.

Kan ik de producten ook bij de boer afhalen?

  • Jazeker, dat kan! Indien u voor deze optie kiest, dan is het de bedoeling dat u tijdens het afrekenen voor “Afhalen” kiest i.p.v. “Bezorgen”. De boer krijgt de bestelling binnen en legt het dan klaar, zodat de consument het binnen afzienbare tijd kan afhalen.

Wanneer is mijn bestelling gereed voor bezorging?

  • Zodra er een bestelling wordt gedaan, streeft de boer ernaar om uw bestelling binnen één werkdag gereed te maken. U moet rekening houden met een levertijd van één werkdag.

Wanneer is mijn bestelling gereed voor afhaling?

  • Zodra er een bestelling wordt gedaan, streeft de boer ernaar om uw bestelling binnen één werkdag gereed te maken. U kunt het dan de volgende dag afhalen op de gewenste locatie.

Rekent DeLokaleBoer extra kosten voor mijn bestelling?

  • Daar kunnen we kort en krachtig over zijn. Helemaal niet! Alle opbrengst van uw bestelling gaat rechtstreeks naar de boer.

Hoe weet ik dat mijn bestelling gereed is?

  • Zodra uw bestelling is verwerkt door de boer, dan krijgt u een e-mail binnen met een bevestiging en de (verwachte) leverdatum

Waar moet ik terecht bij een klacht, een opmerking of iets dergelijks?

  • Ons advies is altijd om het eerst onderling met de boer zelf op te lossen. Mocht dit niet tot een bevredigend resultaat leiden, dan kunt u ons altijd gerust inschakelen. Wij nemen uw klacht dan in behandeling. Daarvoor kunt u mailen naar info@delokaleboer.nl of het contactformulier invullen via “Contact”. Opmerkingen zijn vanzelfsprekend ook altijd van harte welkom.

Staat uw vraag er niet tussen? U kunt ons altijd gerust mailen op info@delokaleboer.nl of u kunt simpelweg het contactformulier invullen via “Contact”.